Психолог кабинеті
Иманбек Гүлімжан Кеңесқызы
Педагог-психолог
Сәлеметсіздер ме, қымбатты
ұстаздар, студенттер және ата-аналар!
Психологтың ресми парақшасына қош келдіңіздер.
Біздің колледжде әлеуметтік-психологиялық қызмет бар.
Әлеуметтік-психологиялық қызмет өз қызметін студенттердің психикалық және тұлғалық дамуы үшін барынша қолайлы психологиялық-педагогикалық жағдайларды қамтамасыз етеді.
Оқу прцесі білім беру үдерісінде студенттер мен студенттік топтарға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету, студенттердің психологиялық қауіпсіздігін арттыру, еңбек нарығында сұранысқа ие әлеуметтік бейімделген түлекті қалыптастырады.
Колледждегі оқу үдерісінің сапасын арттыруға ықпал ететін және оның әрбір субъектісінің жеке әлеуетін барынша ашуға бағытталған әлеуметтік-психологиялық жағдайларды қамтамасыз ету.
Педагог-психолог жұмысының мақсаттары
Психологиялық қызметтің қызметі келесі бағыттар бойынша жүзеге асырылады:
Осы бағыт аясында жеке қасиеттерді, эмоционалдық күйлерді, психикалық процестерді диагностикалау, қызығушылықтарды, құндылықтарды, тұлғааралық қарым-қатынастарды зерттеу, топтар мен ұжымдардағы әлеуметтік-психологиялық климат пен атмосфераны бағалау жүзеге асырылады.
- оқушылармен топтық жұмыс
- оқушылармен жеке жұмыс
- топ кураторларымен жұмыс
- ата-аналармен жұмыс
сауалнама
- психологиялық-педагогикалық бақылау
- тестілеу
- әлеуметтік-психологиялық тренинг
- психологиялық ойындар мен жаттығулар
- әңгімелесулер.
Жұмыс әдістері
Құрметті ата-аналар!
Бүгін біз көптеген ата-аналар үшін өте маңызды тақырыпқа тоқталамыз — жасөспіріммен қалай диалог құруға болады? Кешегі күнде сіздің балаңыз ашық, күлкілі, бәрін сізбен талқылауға дайын болатын, ал бүгінгі күні одан екі ауыз сөз шығару мүмкін емес, оның эмоциялары, күйзелістері мен ойлары сізден жасырын, іште қалады. Баламен қарым-қатынасты қалай дұрыс құруға болады, егер оның өмірінде қиын кезеңдер басталған болса — күшті физиологиялық өзгерістер, психикалық күйдің тұрақсыздығы, көңіл-күйдің ауысуы және ересектердің беделінің күрт төмендеуі туралы айтатын боламыз.
Жасөспірімнің мінез-құлқындағы өзгерістер — қалыпты жағдай екенін ескеріңіз.
Жасөспірім шақтың басты міндеті — ата-аналарынан алшақтау және өз «менін» іздеу. Ал ата-аналардың міндеті — баламен жаңа қырынан қарым-қатынас орнату, оны тек бала емес, өз пікірлері мен мүдделері бар қалыптасып келе жатқан тұлға ретінде көру. Осылайша, бір жағынан, сіз балаңызға қажетті жеке кеңістік пен құрмет көрсетуге мүмкіндік аласыз, ал екінші жағынан — өзара түсіністік пен құрметке негізделген байланыс пен жылы қарым-қатынасты сақтай аласыз.
Өзіңіз туралы бір нәрсе айтып беріңіз.
Егер сіз баланы сұрақтармен қыспаққа алсаңыз, ол одан әрі құлықсыз болар. Ал оны қалай әңгімеге тартуға болады? Бір әдіс — өзіңіз туралы, өткеніңіз немесе қазіргі жағдайыңыз жайлы айтып беру. Қажетті жағдайда кеңес сұрау да пайдалы болуы мүмкін. Сонымен қатар, белсенді тыңдау әдісін қолдану да өте маңызды.
«Мен-сөйлесулерін» қолданыңыз.
«Сен міндеттісің», «Сен тағы да…» деген сөздерден гөрі, «Маған қуаныш сыйлайды, егер…», «Мен алаңдаймын, егер…» деген сөйлемдерді қолданған дұрыс. Егер біз адамға «сен» деп сөйлеуді бастасақ, ол өзін қорғауға ұмтылады. Нәтижесінде, бала немесе сіздің айтқандарыңызға «естімеу» күйіне түседі, немесе өз позициясын қорғап, қарсы шабуыл жасайды.
Жеке шекараларды құрметтеңіз.
Бөлмеге кірерде қаққан жөн, жеке заттарды рұқсатсыз ұстамаңыз, әсіресе жеке күнделік немесе хаттарды оқымаңыз. Жасөспірім сіздің жеке шекараларын құрметтейтініңізді түсінеді. Егер сіз ештеңе іздемесеңіз, онда оны жасырынудың қажеті жоқ, дұрыс па?
Жетекші болыңыз.
Жасөспірім кезеңі — бұл бала басшы іздемейтін, бірақ ата-аналардан ақыл-кеңес күтетін уақыт. Баланы басқаруға тырыспаңыз, оның өз жолын табуына көмектесіңіз.
Жасөспірімнің ата-анасы болу — бұл қиын, бірақ қызықты іс. Осы кезеңді балаңыз үшін де, өзіңіз үшін де ең қолайлы етіп өткізу үшін білім, сабыр, құрмет және, әрине, отбасы ішіндегі сүйіспеншілік қажет.
Ата-аналарға балалардың оқуға деген ынтасын арттыру туралы ескерту
Құрметті ата-аналар!
Өкінішке орай, студенттердің оқу ісіне қызығушылығының төмендеуі жиі кездеседі. Осы жағдайдың себептерін түсініп, сіздердің балаларыңыз үшін орта кәсіби білім алу процесін сәтті ету және оқу мотивациясын арттыру үшін не істеу керектігін қарастырайық.
Мотивация — бұл адамды белгілі бір нәтижеге қол жеткізу үшін қозғайтын нәрсе. Әрбір мотивацияның негізінде қанағаттандыруды қажет ететін қажеттілік жатыр. Біз өмірге келген сәттен бастап қажеттіліктерді сезіне бастаймыз. Уақыт өте келе бізді қозғаушы мотивтер әртүрлі бола түседі. Бала мотивациясы оның өсу процесі барысында өзгереді. Егер ата-ана осы өзгерістерді қалай болатынын жақсы түсінсе, ол баламен байланыс орнатуды жеңілдетіп, оған нәтижелерге жетуге көмектеседі.
Орта кәсіби білім алу кезеңінде оқу мотивациясын арттыру — ата-ананың үлкен жауапкершілігі.
Студенттің мотивациясын арттыру бойынша қадамдық нұсқаулық
Оқуқа деген теріс қатынастың себептерін анықтау.
Себебі — оқу әдістерін білмеу.
Ата-ананың әрекеті — оқудағы әлсіз тұстарды анықтау. Әлсіз жерлерді кезең-кезеңімен жою. Қосымша сабақтар мен мұғалімдердің көмегін пайдалану. Табысқа жеткенде мадақтау. Баланың ілгерілеуін көрсету.
Себебі — танымдық қабілеттердің жеткіліксіз дамуы.
Ата-ананың әрекеті — баланың қолынан келетін нәрсеге бағыттау. Оған қиын пәндер бойынша «үштік» бағалары үшін кінәламау. Барлығы үздік оқушы бола бермейді. Ата-ана балаңызды дәл осы үшін сүймейді.
Себебі — өз мүмкіндіктеріне сенімсіздік.
Өзін-өзі жоғалтқан кезде сәтсіздік қорқынышы пайда болады. Көп жағдайда бұл қорқыныш адамның ештеңеге кіріспеуіне әкеледі, себебі ол сәтсіздіктерден аулақ болғысы келеді.
Ата-ананың әрекеті — баланың өзіне деген сенімін арттыру.
Маңыздысы — оны мақтап, сүйіспеншілікпен қолдау көрсету, тіпті кішкентай жетістіктер үшін де. Әрдайым оқу процесін жалғастыру керек, тек сол кезде ғана жетістікке жетуге болады.
Себебі — оқу процесінен қанағат алмағандық.
Ата-ананың әрекеті — баланың жетістіктерін жиі байқап, қиындықтардан гөрі оларды мақтау. Кішкентай жетістіктерге назар аударып, аралық нәтижелерге қуану.
Себебі — ата-ананың өз әрекеттері.
Бала әрдайым ата-анасына еліктейді. Ата-ананың оқуға деген көзқарасы өте маңызды. Егер студент үйде «Колледжге барам деп, бәрі бір» немесе «Оқуың қиын болады» деген сөздерді естіп жүрсе, онда ол оқуға деген қызығушылығын жоғалтуы мүмкін.
Ата-ананың әрекеті — оқу орындарына және жалпы білім алуға деген көзқарасты өзгерту.
Себебі — отбасыдағы танымдық құндылықтардың жетіспеушілігі.
Баланың сізді кітап оқып отырғанын немесе танымдық іс-әрекетпен айналысып жүргеніңізді байқағаны бар ма?
Ата-ананың әрекеті — баланы өз танымдық іс-әрекетіңізбен үлгі көрсетіп бағыттаңыз.
Себебі — ересек адамның назар аудармауы.
Ата-ананың әрекеті — балаңызбен бірге өткізетін уақытты талдап, оның оқуына көп көңіл бөлуге тырысыңыз. Қандай іс-шараларды баламен бірге өткізуге болатындығын ойланып көріңіз.
Қосымша маңызды ескертпелер ата-аналар үшін:
Өзіңізді жақсы көретіндігіңізді жиі көрсетіңіз. Мысалы, оны сөзбен білдіру: «Сен маған қажетсің, сен біз үшін маңыздысың, үйде болғанда мені қуантады».
Қатынас кезінде сабыр сақтаңыз, тіпті егер баланы сынға алсаңыз да. Жасөспірімдер сөйлесу тонуна өте сезімтал, дауыстың қатты болуы оларды тітіркендіруі мүмкін. Есіңізде болсын, талқылау — бұл насихаттау емес, жасөспірімдер насихаттарды қиын қабылдайды: «Біз үлкендер ғой». Олар жиі үндемей қалады немесе тыңдамайды.
Дисциплинаны талап еткенде, сенімді қатынас болуы керек. Тек сол жағдайда ғана сіздің айтқаныңыз орындалады. Әйтпесе, ол сіздің сұрауыңызды тек бір-екі рет орындап, кейін сізден қашып кетуі мүмкін. Жасөспірім сізді құрметтеуі тиіс — сонда ғана сіздің пікіріңізді тыңдайды.
Баланың әрекеттерін бағалауда конструктивті болыңыз, оның жеке тұлғасына емес. Баланың нақты әрекеттеріне көңіліңіз толмаса, оны жаман деп айтуға болмайды. Оның орнына «Бұл жағдайды қалай түзете аласың?», «Бұл тапсырманы қалай жақсырақ орындай аласың?» деген сұрақтар қойыңыз.
Нәтижелерді бақылап отырыңыз. Балаңыздың оқу нәтижелерін уақытында және дұрыс бақылаңыз.
Топтағы басқа балалармен салыстыру жасамаңыз. Бұл тек ашулануға әкеледі.
Жасөспірімді үнемі қолдап отырыңыз. Жақсы сөз бен ақылға қонымды кеңес порицаниедан гөрі пайдалы.
Позитивті ынталандыру жасаңыз. Жақсы баға алғаны үшін мақтаңыз, ал төмен баға алған жағдайда дауыс көтермеңіз және шешімді өзіңіз ұсынбаңыз. Оның орнына «Қалай жақсырақ жасай аласың?» деген сұрақ қойыңыз.